There was an error in this gadget

Monday, December 20, 2010

Repost : 6th Dec 2010 Update > Penutup 1431H & Pembuka 1432H

Assalammualaikum..

hmm...penutup 1431H kali ni amat la menyedihkan...hari yg mbuatkan ku menangis sampai mata bengkak2...hari yg paling sedih lam hidup ku...Allah jek tau pe ku rasa lam situasi itu...

rasa2nya ms break up dulu pn x nanges centu...haha sadis tul la..! anyway sumenya mberikn ku peluang utk berubah...utk m'akhirkan semua yg sepatutnya blaku dulu lg...

hari ni aku hilang sorang teman yg sgt2 rapat...teman yg sgt2 aku sayangi...tp aku harap pe yg aku wat ni adalah yg terbaik utk aku dan dia...sbb ni sume utk kebaikan dia...aku percaya dgn ketiadaan aku, segala mslhnya akan berakhir...aku sanggup lakukan apa jek utk tgk dia bahagia, walaupn aku rs sgt2 sedih...semuanya x kn sama mcm dulu...semuanya akan berakhir...apa yg tinggal hanyalah kenangan kami sbg sahabat...

aku x penah salahkan dia atas sume ni...Allah yang m'aturkan segalanya...Allah lebih tau apa yg mampu aku dan dia hadapi...Allah itu sgt2 adil bila menemukan aku dgn dia...walaupn hanya utk tempoh yg tak lama...Allah berikan aku sorang sahabat yg x penah jemu b'sabar dgn kerenahku, yg sentiasa mberikan aku semangat utk terus tabah hadapi apa pn yg akan aku tempuh...sentiasa menjadi pakar rujuk ku lam sume aspek kehidupan...teman utk mdengar aku mbebel...teman bkongsi masalah...teman bcerita...teman menangis...punching bag yg paling aku sayang..! dia la yg selalu mbuatkan aku terfikir tentang buruk baik setiap perbuatan ku...sbb de masanya aku terlalu mgikut emosi...typical kn..? perempuan...makhluk tuhan paling seksi..eh salah...seksa..hahaha :D

hari ni aku wat keputusan utk memutuskn persahabatan yg sgt2 aku sayangi ni...atas dasar utk melihat dia bahagia ngan insan yg tersayang...dia sahabatku yg paling aku hormati dan sayangi...x sanggup rasanya nk tgk dia n insan2 tersayang terluka dgn kehadiran aku...kenapa agaknya aku wat keputusan ni ye? sbb aku nk dia tau yg dia x perlukan aku seandainya dia nk semuanya baik...aku kne keluar dr semua ni...guess what? aku mtk dia sekat semua jenis mode of communication ngan aku...mmg kami jauh tp ngan teknologi yg ada semuanya terasa sgt2 dekat...YM, SMS, Call, FB dan yg lain2...even lam hp aku, no dia dh aku delete...aku tau yg aku x hafal no dia...jadi aku x mungkin akan leh contact ngan dia...

sakit...? sakit sgt2...! sbb aku mmg sayang dia sgt2...kekadang rs mcm alangkah baiknya seandainya semua insan bgelar lelaki ada ciri2 positive yg dia ada...kalo leh photostat kn best..! sbb tu la aku sgt2 sedih kehilangan sahabatku dunia akhirat neh...

persahabatan kami ni agak complicated...x mcm yg org lain sangkakan...sbb hanya kami yg tau psl persahabatan ni...hanya kami yg tau pe yg kami sdg buat...aku paham dia, dan dia paham aku...dia x pernah watkan aku sedih...kalaupn dia watkn aku terasa hati, cepat2 dia say sorry...dia mmg ego...tp egonya xde la sebesar gunung, masih leh aku tolerate lg la kiranya...kalo x leh tolerate mana mungkin leh jd kwn serapat ni kn? :) dia x penah sekali pun menegur aku tentang bentuk fizikalku...malah dia selalu mberikan aku semangat utk terus berusaha utk mcapai apa yg aku nk buat sgt2 iaitu nk kuruskan bdn...!! dia selalu marah aku bila aku ckp psl diriku yg GEMUK ni...dia ckp manusia ni de kelebihan n kekurangan masing2...pe yg aku pikir psl diriku sgt2 penting berbanding pe yg org pikir psl aku...jadi dia suh aku selalu pikir positive...

sedih nya...pasni dh xde sape lg yg akan dgr aku bebel n cite mslh aku...mungkin dh tiba masanya utk sang blog menjadi sahabat karib aku..! nampak gayanya pasni penuh la coretan aku lam blog ni...haha...semuanya akan berubah,,,xde lagi ucapan "selamat pagi" utk ku...tiada lagi YM pd bila2 ms terluang yg dia ada...tiada lagi soalan2 cepumas btanyakn tentang progress dietku...

tapi percayalah aku x mungkin akan dapat lupakan si dia, sahabatku dunia akhirat...percayalah aku x akan pernah bhenti berdoa utk kebahagiaan dia...percayalah semua kenangan semasa persahabatan kami akan ku simpan sampai akhir hayat...percayalah aku x akan pernah berhenti mperbaiki diri dan bpikiran positive selagi hayat ada...ku perlu percaya dgn diriku, sepertimana dia percayakn aku...percayalah yg aku akan buktikan yg aku leh kurus...aku akan berusaha utk itu..! meskipun dia x dpt lihat perubahan aku nnt, aku tau dia akan hepi ngan perubahan ku nnt...!

Ya Allah, kau bahagiakanlah dia n keluarganya...berikanlah kesihatan,kesejahteraan, kejayaan, kesenangan, keimanan utk dia n semua insan2 yang aku syg...keluarga, sahabat2 ku, staff2 ku, kwn2 ku, dan semua insan yg aku kenali...Seandainya aku perlu mhadapi segala dugaan utk semua insan tersayang bahagia, aku redha Ya Allah...

Ya Allah, terima kasih kerna mhadiahkn seorg sahabat yg terbaik yg aku pernah ada walaupn hanya seketika...terima kasih kerna mhadiahkan aku dugaan ini...terima kasih kerna myedarkan kami yg masa nya telah sampai...terima kasih utk semuanya...ampunkanlah segala dosa ku sepanjang hidupku ini...ampunkanlah dosa semua insan2 yg amat kusayangi...Ya Allah, terima kasih utk thn 1431 yg sgt2 indah dan penuh dgn perkara2 yg mbuatkan aku berubah dan mbuka minda ku ni...

Ya Allah, permudahkanlah segala urusan ku dan insan2 tersayang...semoga thn 1432H ni mbawa kebahagiaan dan keindahan kepada semua umatMu...Semoga thn ni akan lebih baik dr thn sebelumya dr semua segi...Berikan lah aku kekuatan utk mhadapi semuanya...Terima kasih Ya Allah utk sekian kalinya mberikan aku kehidupan dan kesempatan utk bernafas di atas muka bumiMu ini... :)

Lagu yg paling sesuai utk situasi aku skrg :

"I Will Always Love You"

If I
Should stay
I would only be in your way
So I'll go
But I know
I'll think of you every step of the way

And I...
Will always
Love you, oohh
Will always
Love you
You
My darling you
Mmm-mm

Bittersweet
Memories
That is all
I'm taking with me
So good-bye
Please don't cry
We both know I'm not what you
You need

And I...
Will always love you
I...
Will always love you
You, ooh

I hope life treats you kind
And I hope you have all you've dreamed of
And I wish you joy and happiness
But above all this
I wish you love

And I...
Will always love you
I...
Will always love you [Repeat]

I,
I will always love
You....
You Darling I love you
I'll always
I'll always
Love You..
Oooh Ooohhh

Semoga apa yg aku buat kali ni adalah yg terbaik...Jangan pernah lupa "Saya SAYANG Awak"... :)

2 comments:

  1. Sabar ye C.Yana...Allah Knows Best!

    ReplyDelete
  2. Marya : sedang bersabar..only Allah knows how patient i am tis moment.. :)

    ReplyDelete