Saturday, February 13, 2010

2010 - Mencari Cahaya~~

Assalammualaikum..~~
Hmm..rsnya 2010 ni thn yg lg mcabar buat aku..~~
It looks like every year pn sama..a year of challenge..~~
Year full of challenges tat will make me grow more mature n mould me into a better person..hope so..InsyaAllah..~~

6 Feb 2010 :
  • Went to K.Tini's family reception.. :) such a great hospitality..Thanks Sis..
  • Ops Layang2..together wif Liya & Venin...bestnye dpt men lyg2..rs mcm sume ksedihan hilang & terbang..cewahhh mcm pe jek kn..? huhu walaupn x dpt tmpg Super Car Venin tu...xpe la..i rather drive my beloved Mr. B 4545..:)
  • Best best sbb aku mmg suka nature..rs sgt2 free..walaupn aku sgt2 bkecik ht ngan sorg shbt baik aku..Allah jek tau pe yg aku rs ms dgr jwpn si dia..hmm nape la kn aku perlu rs kecik ht..? jwpnnya de pd aku sendri..sbb aku sgt2 mhargai psahabatan..x sangka org yg aku aggp mcm ABG ley bg jwpn centu..sedih sgt2..
  • Aku sgt2 teruja n excited nk g men lyg2..Venin dh tggu dh kt Tmn Lyg2 Kepong tu..sampai jek trus p tgh pdg n start watpe yg patut..cian ngan Liya..Sang Helang lak dh 'cacat'..haha pymbung lyg2 tu dh hilang..so kne la beli yg baru..
  • Ngah sibuk2 duk setup my AffordaLink..bakers call..ckp nk join..wahhh lg la aku teruja..de gak org yg nk join event yg Yana_4545 wat ni ek..haha..
  • Hmm..bkn bakers sorg jek kwn2 dr SLY yg join aku aritu..kwn2 SLY yg len pn de join skali..hmm x sangka org yg aku harap x join ada skali di tmpt kejadian..tetiba rsnya Mood aku hilang entah ke mana..
  • Dari jauh aku dh nmpk die..dlm ht Allah je la yg tahu pe aku rs..aku x tau samada aku patut blakon seolah2 xde pape yg blaku atau terus ignore dia..i chose to ignore him though..
  • Aku mmg manusia yg jujur..aku xkn btindak seolah2 aku OK pdhal aku rs KO..aku rs sgt2 bsalah sbb spnjg kejadian tu aku x pndg lgsg muka die..xde sepatah pn p'taan yg keluar..xde lgsg teguran or kata2 terima kasih utk dia sbb sudi hdirkn diri..Allah tau pe aku rs..aku sgt2 terasa ht n sgt2 tluka..sedihnya kwn buat centu..tp mgkn pd die itu satu pkara biasa..tp pd aku..? mgkn aku syg sgt2 kwn2 aku..aku aggp psahabatan tu sesuatu yg sgt2 ikhlas n serius..
  • Aku x punya ramai teman baik..jd segelintir insan tpilih yg sgt2 ku p'cayai adalah Sahabat2 yg sgt2 aku sygi..Kepercayaan yg aku berikn rsnya mlangkau Everest..tp mgkn itu AKU..org lain mgkn mlihat psahabatan dgn kaca mata yg bbeza..
  • Sampai saat ni aku rs sgt2 sedih sbb aku dh wat kwn baik aku centu..tp aku x mampu nk blakon..aku rs sume org yg de di saat itu akan t'pana dgn perubahan aku..mesti ttanya2 nape aku x btegur lgsg ngan dia..bak kata Liya..U r so obvious, K.Yana..hmm i guess so dear...
  • B4 b'ansur balik, aku say thanks utk kwn2 yg hadir..mcm bese die aku anggap mcm x wujud..bdosanya aku..hmm pastu aku sms sume tmsuk dia sayin thanks for d company..:) blsn sms die mmg watkn aku rs sgt sedih..tp maybe ego yg sgt2 tinggi watkn aku xpeduli yg aku patut hormat die yg jauh lebey tua dr aku..
  • Aku x tau samada dia akn maafkn aku atas sikap aku..harap sumenya OK nnt..rindu nk cite2 ngan dia..rindu nk ym ngan die..rindu nk dgr die bebel..haha~~
  • Thanks to Liya & Venin for d wonderful time of tat day~~
8 Feb 2010 :

  • Pg isnin tu mcm bese jek..bgn pg n siap2 p keje..selaluny rs malas nk mekap2..hehe tp tetiba jek rs mcm nk melawa..cewahh pdhal xde beza pn..hikhik...xpe la..janji muka x nmpk pucat jek mcm org sakit...
  • Rs nya mood aku pagi tu mmg sgt2 baik..x sabar nk p opis..nk abiskn tat week sbb pastu cuti 4 hr utk CNY..
  • Mcm bese la..sampai opis mesti around 6.50 am..awal kn..? ntah la dh mmg habit aku suka p opis awal..sbb x yah tempuh jem & panas..sampai2 benda ptama yg aku wat mesti lah on lampu n aircon..pastu tentulah PC kesygn ku itu..
  • Pg tu x rs excited pn nk bukak FB..rs mcm bese jek..terasa gak la pelik sbb salunya FB la yg 1st aku bukak pas Outlook..:D
  • Maybe Allah tu nk aku bsedia utk pe yg akn mgubah hidup aku entirely pas aku bukak FB nnt..hmm mmg pn d moment aku bukak FB mmg aku rs hidup aku berubah..
  • Rs nya perubahan yg cukup menyakitkn tu bakal mbuatkn aku btambah kuat lg..aku redha andainya pe yg jd ni adalah petunjuk dr Allah (blessings in disguise)..walaupn aku m'rskn yg aku boleh perbetulkn k'daan..tp seandainya pe yg jd ney adalah yg tbaik aku redha utk terus diam..walaupn aku tau sumenya adalah 1 salah paham..aku x d'beri chance utk bsuara..pnjelasan sblh pihak akhirnya mbuatkn aku ni seolah2 manusia paling jahat kt muka bumi ney..aku redha n ikhlas lepaskn sumenya..utk kebahagiaan insan lain..
  • X sangka psahabatan yg tjalin tu leh putus atas 1 salah paham..mgkn betul la kn pe kata org..bila globalisasi n dunia tanpa sempadan mula mjengah segenap isi bumi ney..hilanglah semua jenis budi bicara..
  • Andainya dgn m'delete aku dr frens' list anda..anda bahagia..silakanlah..lakukanlah apa yg mbuatkn anda bahagia n gembira..
  • Ya Allah...aku redha n ikhlas menerima dugaanMu ini..Thanks Ya Allah atas dugaan ini...aku kuat Ya Allah utk mhadapi semua ini kerna aku ada Kau..Kau yg sentiasa pcaya pd hambaMu yg khilaf ini...~~
  • Thanks gak utk Izan, K.Put, K.Tim n sume insan2 yg selalu pcaya dgn diri ini..Thanks sbb memahami pe yg aku rs..Thanks atas sume jenis nasihat n kata2 smgt!! Aku sgt2 mhargainya~~
Azliana @ Yana hanyalah manusia biasa..yg x pnh luput dr kekhilafan..yg x pnh bisa hidup tanpa insan2 yg bgelar Family & Sahabat..kerna Family & Sahabat adalah pguat smgt diri ni utk terus kuat bdiri mhadapi pe je dugaan Allah..

p/s : Semoga Allah terus m'ampunkn segala dosa kita umat manusia.. :) Amin~~




No comments:

Post a Comment