Friday, July 1, 2011

Update : Perjanjian Seorang Hamba Allah ~

assalammualaikum .. 

arini saya tetapkan perjanjian dgn diri sendiri , janji utk ketika ini , sbb tak pasti masihkah mampu melunaskan janji² itu .. 


  • Melancong bersama kawan rapat ke Kuching / Sibu / Mesilau / Pangkor . Salah satu utk 2011 dan selebihnya mungkin pd tahun² akan datang , seandainya masih bernafas utk mengagumi keindahan alam ciptaan Allah SWT . Semoga de rezeki & kesempatan utk melihat bumi Allah .. amin ~ (de sesape nk sponsor x ?)
  • Insya Allah jika dimurahkan rezeki , saya nak membelikan kasut baru utk 'boifren teragung' ku .. doakan yek .. amin ~ (de sesape nk sponsor x ?)
  • Study rerajin utk make sure saya pass Radio Amateur Exam yg maybe ingat nk amek end of 2011 or 2012 .. skrg ni xde masa nk baca notes pn , sbb bz ssgt ngan peak period .. maklum la , bila bekerja di audit firm ni , bz la time personal tax & sdn bhd filing .. doakan yek .. amin ~
  • Melupakan dia .. walaupun susah , tapi itu tekad saya ! 
  • Memastikan saya turun lg 10 kg ! Haa , dulu sibuk² ngan Atkins Diet tu kan ? Skrg still going on , no heavy intake of carbo lgsg .. especially makanan ruji org Asia (nasi , noodles) .. dh turun 15 kg .. skrg menanti masa yg senggang utk meneruskan routine jogging lps keje .. skrg x leh , sbb lik keje dh kul 8.30 mlm . tp xpe , weekend exercise routine mmg saya x skip ! mesti kne g , walau apa pun .. :) 
Byk nya janji saya kan ? sebenarnya byk lagi .. tp , Insya Allah diri ini ttp x pernah lupa utk berjanji pd Allah SWT utk menjadi hambaNya yg sentiasa mendambakan keredhaan dariNya , yg sentiasa meminta & mengharapkanNya .. semoga diri terus tabah & redha dgn dugaanNya .. Amin .. ~ 

Utk awak , seandainya awak membaca blog saya ...

"awak xde , saya x mati .. hny rindu jek .. mmg saya rindu awak , saya x leh tipu tntg itu .. tp rindu x leh bawak mati kan ? bkn mcm dlm movie Devdas tu kan ? mungkin susah utk melupakan memori ttg awak , tapi saya akan cuba sedaya mungkin .. tp awak mesti janji , awak mesti lebih bahagia dgn insan² yg awak sayang .. :) doakan saya dpt apa yg perlu utk saya .. thanks sahabat .."


No comments:

Post a Comment