Monday, March 29, 2010

2010 - Congrats to Konst. S21139 Muhd Azrul Mohd Azlan


Assalammualaikum..~

hmm..last saturday (27/3/10), cik Yana n family dijemput ke Pulapol utk Majlis Tamat Latihan Azrul...mesti korg x tau sape kn..? haa tu la adik aku yg no. 4...wahhh ramainya adik aku kn..? de 5 org adik..huh sumenya suka nyusahkn aku..tp aku syg dorg..ye lah..sape nk angkat mayat aku di saat roh mninggalkn jasad nnt kn..ntah bila la kn..ntah2 cik Yana pergi dulu..:/

wahhh..ramai gile org..adehhh tetiba ms smpi kt tmpt kejadian, aku terasa ngoks sbb kai baju kurung..huhu sume sbb ingat ala2 Konvo dulu kn..majlis rasmi..so aku pn kai la baju yg paling glam..adehhh pdhal bese jek..ngan heels la bagai..sib bek aku ni jenis bese kai heels..xde le tkedek2 mcm org len tu..alahaiiii..tp xpe le..de aku kesah org len kai suar JIN tu..? lgsg x kesah okk..

leh x nk ckp..ms majlis tu aku lak yg rs sebak..adehhh bkn ke patutnya abah n ma yg rs sebak..? ye la sbb akhirnya anak dia dpt tamatkn latihan kepolisan ngan jayanya..bkn senang..dia pnh ckp nk lari okk..tp akhirnya smpi phujungnya gak..aku bangga ngan ko Azrul..!!! bangga sgt2..sbb ko x penah cr psl ngan aku..sbb tu aku x kedek ngan ko..hakhak pilih kaseh la plak kn..tp mmg pn..pe aku suh kalo ko ley wat mesti ko wat kn..? aku rs sebak sgt sbb tetiba tingat cemana ma cite abah sebak ms aku amek scroll diploma n degree dulu..nak2 ms degree..sbb aku dpt ANC..yg x ramai leh dpt..actually aku pn bangga ngan diri sendri..sbb aku tau pe yg aku wat sume bbaloi..d commanding urge in me to strive n get best result..walaupn x jd best student batch ku..tp at least dpt jd 2nd best pn okk la kn..? gud enuf..
perkara yg plg poyo jd aritu adalah Azmil sggp balik dr Ipoh..semata2 utk majlis ni..opss salah..sbnrnya de niat len..hikhik..ko hingat aku x tau ek..? ko nk show off DSLR A550 yg ko baru beli tu kn..? adehhh tetiba lak ko demam nk jd photog ek..? apsal de mimpi basah kah mlm sblm ko beli DSLR tu..? yg wat aku panas ngan dia tu..dh tau camera mantop..tp duk bapak le jauh..patutnya ko duk la dekat pentas tu..leh amek pic Azrul wat lintas hormat..mmg sengal..! budus sggh..rs nk lggr ngan tractor jek la..huhu..
hmm..yg pasti aku bangga ngan Abah, Azmil n Azrul..abang2 Polis yg sedarah, seagama, serumah ngan Cik Yana..aritu sebak sbb dh lama x masuk Pulapol, tempat aku mbesar..sbb tu kalo setakat jln lam Pulapol tu..cehhhh sume aku tau..rindu ngan kolam renang tmpt aku blaja swimming..dulu aku kurus okk..siap leh kai swimming suit yg comel lg..tp..itu dulu..dulu..dulu..pas abah trnsfer ke Balai Hulu Kelang, AU2 kitorg duk umah sendrikk..walaupn hny flat kecik tp best..! sbb org2 yg duk lam umah tu sume best2..terutama aku..! waakkkkakaakakaka..amatlah perasan kn..? hikhik :D
k lah..sy nk p wwat keje..patutnya smlm la post psl Tamat Latihan..tetiba tingat tu yg post ni haa...tribute to Konst. S21139 Muhd Azrul.. :)
Selamat Berkhidmat..aku doakn ko dpt mjalankn tugas ngan penuh dedikasi n terbaikk..aku doakn ko dpt posting kt Penang..wakaakaka..opss salah..posting kt Pulapol..sbb ko kn nk duk bwh ketiak ma abah..xpe la at least ko ley tlg aku byr bill astro ek..? janji pokkk..:)
I miss my Dear Z..
Wassalam..^_~

No comments:

Post a Comment