Sunday, November 15, 2009

Happy B'day to Yana!! Sweet 26th B'day!!


Assalammualaikum..

lamanya dh x update blog nih...since after raya..rsya dh berhabuk dh blog nih...

maybe diri ni sibuk ngan hal2 dunia yg lain...atau sengaja menyibukkan diri ni..sbb nk lari dr m'mikirkn psl hal yg plg dibenci...tat is SOAL Hati....

hmm..anyway mmg lately saje jek x kn wat luahan perasaan...haha sbb tau xde org nk dgr..*.*

Well...as usual since d past 26 yrs tis date has been d most remarkable date in my life...8th Nov..a date yg mmg dinantikn...date yg mjadi indicator pencapaian aku dlm idup...setiap thn yg btambah dlm idup aku, aku jdkn 1 cara utk aku melihat pe yg tlh aku capai or lakukn...kayu pengukur yg x penah salah...

8/11/2009 ni genap la aku 26 thn...hurm...xde la terasa tua...tp kalo zaman mama dulu rsnya umo ceni patutnya dh de anak...haha tu kata mama la....aku x penah amik kisah pn pe yg mama ckp...ntah kenapa...hmm tis yr aku celeb8 bday kt Kuching...i reward myself wif Kuching Trip utk pujuk ht n minda ni utk terus tabah mjalani pe pn cbrn dlm pjlnn spnjg highway ni...patutnya aku lebih tabah..walaupn pe yg jd last yr during my bday still blegar2 lam ingatan ni...x spatutnya aku ingat sume ksakitan tu...tp mmg aku mgaku aku x ckp kuat utk luputkn sume tu..ssghnya Allah lebih tau pe yg aku rs...kerna Dia yg mberikn semua ujian ini..utk mguji betapa kuatnya aku...^.^
Pd kwn2 yg wish aku utk bday kali ni ----------> Thanks guys atas ingatan itu...appreciate it so much..at least ingatan itu ckp mbawa makna..

Kali ni rsnya aku dpt bday gift yg maybe x mgkn dpt aku lupakn...smpi bebila...hny aku n dia je yg tau..hny kami yg tau betapa bmaknanya bday gift tu...Thanks to u my BFF..Thanks to Rina sbb sudi teman aku g Kuching utk spend few days utk lari dr kesibukan kota n mbawa ht yg lara ini (cewahhhhhhhhhhhhhh)...I had lots of fun n hope u felt d same..Thanks to Syah juga utk hospitality yg mmg amat kami hargai n x mgkn dpt kami lupakn...

Aku rs amat bahagia ms kt Kuching..tetiba terasa jatuh cinta ngan Kuching...sampaikn aku rs nk sgt diam d Kuching..menetap d Kuching..aku dpt merasakn pbezaannya antara khdpn d KL n Kuching...bkn kerna kesibukan..ttp de ssuatu yg mmg mmanggil aku utk terus diam di Kuching...haha..bak kata Syah, 'org lain nk ke S'jung tp aku pulak teringin nk diam d sinun'...hmm ntah nape aku rs nekad nk apply gomen n mtk trnsfer ke Borneo..di saat org lain sibuk nk avoid fr coming there...but i insist pulak...pelik kn?...haha maybe sbb dh penat ngan situasi khdpn di bndr bsr yg rushing..situasi yg sntiasa mmaksa aku jd org yg suka marah2..mjadi org yg selfish n mjadi org yg hipokrit...walaupn aku benci ttp utk mhadapi khdpn seharian, aku harus memakai topeng2 yg blainan utk situasi yg blainan..i HATE it!!! but i had no choice...environment d sana mbuat aku mgubah persepsi aku...persepsi yg mana aku selalu b'anggapan aku x kn leh stay d tmpt2 len selain KL..mgkn trip ke Kuching kali ni adalah 1 cara aku nk mgenali kualiti / kkrgn yg ada lam diri ini...tenang nya aku rs d sana..ntah kenapa...bak kata Rina, 'cpt2 la cari org Swk if dh decide nk diam d Kuching'..haha ingat sng ke Rina oi?..byk step nk kne applykn..hahaha...yg plg pntg kne go gomen...*.*

Hmm..balik dr Kuching...bese la..back to basics..sume ketenangan yg dikecapi kt sana hilang bila touchdown jek kt KLIA..haha again...balik pd tahap stress yg sama...huhu HATE it..kn best kalo leh escape sume ni forever..haha tat has to be when im no longer breathing kn...haha but anyway whatever happens, there must be an end kn..so there goes d end of my luvly budget trip..which i enjoyed so much...kesederhanaan sbg slh 1 aspek trip yg mmg mgubah persepsi aku totally..wlaupn its already came to an end..but memories yg ku dpt mmg x mgkn leh dilupakn wlaupn hnylah trip ke Kuching...a budget trip lak tu...haha
Back fr Kuching mcm bese la..keje melambak...byk lak backlog yg aku nk kne settlekn...haihhh x tercapai akal rsnya..tp pape pn kne tempuhi gak..well, im planning to find other place..tired of d stupid office politics..haha wlaupn realize its almost everywhere..^.^

Hmm...last friday spend d nite ngan dia..haha memula ingat nk bowl but sadly ramai lak org..huhu nk kne wait lak tu...last2 dia ajak tgk wyg..haha tkejut gak tetiba dia bg idea bernas tu..haha aku ni leh lak nk lyn muvee pdhl esoknya keje..hehe layanz...ingat nk tgk 2012..but mlgnya full house pulak dh..adehhh so kne la tgk cite Phobia 2..huhu sib bek xde la teruk sgt cite tu..abis muvee pn dh kul 12.00...after muvee nk g mkn la plak..haha jenuh duk pk nk mkn kt ne..last2 tmpt tu yg jd pilihan...haha ok la not bad..^.^ dh lama rsnya x b'dating' ceni (spt yg dia gelarkn la)...haha dating ke centu? hehe..but anyway thanks pd dia sbb banje aku muvee n supper mlm tu..had fun wlaupn dh tsasar jauh dr plan asal..>_< thanks jugak utk bday present tu..:)

k la..mek mok mupok lok...penat dh menaip tok...(there's a good reason y mek naep guna Bhs Swk tok....hahaha ni sume penangan Kuching Trip..) hurm Mee Kolok Sigek plz....dapnye...miss Kuching!!!!
Wassalam...

No comments:

Post a Comment