There was an error in this gadget

Monday, June 8, 2009

Hidup Ini....

Salam...
mm...apple of my eye..muhd afiq zakwan b. mohd azmil...
ala tomey2 si tembam afiq ni..ank sdara cik long Yana yg tomey..
hmm ari ahad aritu dh genap setahun adik aku Azmil kawin..
hepi jek aku tgk die ngan Wiyah (adik ipar yg sbaya ngan aku) hakhak...
diserikn lak ngan khadiran cahaya mata yg alahai tomey ni - Muhammad Afiq Zakwan...
Afiq dh nk 3 bulan lebey...kejap je ms blalu..
pasni sape la plak antara adik2 ku yg akn kawin...
huhuuuuu tggl le aku sorg2 nnt.. :)
tgk mama ngan abah mlayan afiq trasa sayu lak...hepi jek tgk dorg..after susah mjaga kitorg sume akhirnya leh tgk dorg senyum lebar...
mesti Mama Abah nk sgt jaga afiq tembam tu..heheeeeeeee
hrp2 Mama Abah terus hepi sampai bile2..dh 27 thn dh dorg kwin..
hrp2 Azmil n Wiyah leh ikut cnth Mama Abah..
haihhh ckp psl kawin ni..sume kkwn yg ala2 rapat ngan aku dh kawin.. uiksss patut x aku rs pressure?? hmm ntah le..kdg2 wat dunno jek bile Abah tanya..tp kkdg t'pk lak ek...tp pe leh wat..JODOH di tangan Allah S.W.T...wat la cane pn...bcinta la bagai nk rak tp kalo dh ttulis dia bkn Adam aku so paham2 sendri le..
tu la..pape pn aku kne terus SABAR...kne terus mcari...
tp rsnya nk mcari yg tbaik tu sgt le susah..
pd aku yg paling penting leh bw aku ke jalan yg diredhai Allah..n kne la terima diri ini seadanya..sbb aku ni x cantik...x sempurna...sbb tu kne cari Adam aku yg leh bantu aku mlengkapi hidup ni dr segala segi...
xde manusia yg sempurna n terhapus dr wat salah...sbb tu Allah bg Akal Fikiran utk kita pk balik setiap tindak tanduk kita...
cukup la kalo dia leh sedar yg dia hanya mminjam dunia ni dr Allah..n dia sedar yg pe yg dia ada arini mgkn ada hilang sekelip mata...aku harap dpt jumpa Adam yg selalu ingat bhw dunia ni pinjaman..n Isteri ni adalah amanah Allah...
tp zaman skrg ni lelaki yg baik dh makin pupus....yg tggl hny yg b'pk pakai nafsu semata2...hmmm dunia dunia.....dh semakin tua dunia ni semakin byk pkara yg x patut blaku...tp ttp blaku....
Adakah kecantikan tu akan kekal selama2nya??
Adakah kecantikan itu tak akan pudar dimamah usia??
Andainya kecantikan luaran dijadikan ukuran...hancur la dunia ni...sbb kejujuran & keindahan budi bhsa x lg dipandang... :)
semuanya terpulang pd yg memandang & berfikir..
"Beauty lies in d eyes of d beholders"
aku x penah putus memohon yg t'baik dr Allah....agar aku jumpa Adam yg leh bw aku ke jalan yg baik sbb hidup ni mcm kembara sblm kita pulang btemu yg Esa...aku ingin pastikn bila aku pulang dr kembara ni utk btemu ngan yang Maha Esa, aku mbawa sesuatu yg baik bsamaku... bukan pulang padaNya KOSONG.......
agar aku btemu Adam yg mampu menerima setiap kelemahan dan kelebihan diri ku ini...sbb aku perlukn Adam yg leh mlengkapi diri yg x sempurna ini...
Amin...
aku doakn yg terbaik juga utk Muhammad Amierul Azlan B. Ramli...semoga Allah terus mberikn dia kekuatan utk mhadapi hidup ni..semoga Allah mberikn dia kesihatan...semoga Allah mnemukn dia dgn Hawa yg tbaik sbb aku bkn yg tbaik utk dia... :) Amin
aku doakn juga MAma Abah..agar dorg sihat selalu utk tgk aku n adik2 sume bahagia n bjaya n leh g haji ngan dorg InsyaAllah...agar dorg bahagia selalu... :) Amin

No comments:

Post a Comment